Interacting in a Sustainable School
3η κινητικότητα Χορτιάτης 22-26 Απριλίου 2024
Η πρώτη άφιξη ήταν της ομάδας της Ιταλίας το Σάββατο 20 Απριλίου 2024 το πρωί . Οι οικογένειες των μαθητών και εκπαιδευτικοί περίμεναν με ανυπομονησία τους φιλοξενούμενους τους στο αεροδρόμιο.
Οι Ιταλίδες εκπαιδευτικοί αφού
τακτοποιήθηκαν στα δωμάτια τους μας ακολούθησαν για καφέ με θέα την πόλη της Θεσσαλονίκης.
Την Κυριακή αργά το βράδυ έφτασε και η ομάδα της Ισπανίας.
Δευτέρα 22 Απριλίου 2024
Την Δευτέρα στις 8.15 όλοι συγκεντρωθήκαμε στην αυλή του σχολείου για την πρωινή προσευχή. Το πρόγραμμα φιλοξενίας ακολούθησε το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.
Την υποδοχή άνοιξε μία από τις συντονίστριες του προγράμματος η οποία έδωσε τον λόγο στους μαθητές του μουσικού συνόλου.
Έτσι, η τελετή υποδοχής ξεκίνησε με ελληνική μουσική, τραγούδι και χορό από τους μαθητές του σχολείου.
Στη
συνέχεια ο διευθυντής του σχολείου
καλωσόρισε τους φιλοξενούμενους μας και ακολούθως η συντονίστρια του προγράμματος πρόσφερε τα δώρα
που
ετοιμάσαμε στους καλεσμένους μας.
Ενώ λίγο πριν προβλήθηκαν τα βίντεο των μαθητών από τις κινητικότητες στην Μάλαγα και στο Μοντεροτόντο.
Την επόμενη ώρα οι μαθητές παρουσίασαν τα αποτελέσματα από κοινή έρευνα που έκαναν με βάση ένα ερωτηματολόγιο που δημιουργήθηκε με συνεργασία και των
τριών χωρών με τρεις κεντρικούς άξονες, την επίδραση του φυσικού περιβάλλοντος
και της αειφορίας στην ανθρώπινη ψυχολογία, στην ανάπτυξη των κοινωνικών
δεξιοτήτων και την ενίσχυση της πολιτικότητας και στις επαγγελματικές επιλογές.
Η έρευνα διεξήχθη στο μαθητικό δυναμικό των τριών σχολείων και οι μαθητές
παρουσίασαν τα αποτελέσματά της για το δικό τους σχολείο. Στο παρακάτω βίντεο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας του ΓΕΛ Χορτιάτη.
Μετά το πέρας των παρουσιάσεων ξεναγήθηκαν στο σχολείο και χωρίστηκαν σε 4 ομάδες (μπλε, κόκκινη, πράσινη, κίτρινη).
Ακολούθησε ένα παιχνίδι με θέμα τις χώρες της Ευρώπης, όπου οι μαθητές
κλήθηκαν να βρουν ποιες είναι οι χώρες αυτές, ποιες από αυτές ανήκουν στην
Ευρωπαϊκή Ένωση, και ποιοι είναι οι στόχοι που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή
Ένωση για τους πολίτες της. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός ήταν η Χρυσούλα Παρούση Αγγλικής φιλολογίας. Το παιχνίδι ολοκληρώθηκε με ισοπαλία δύο ομάδων (μπλε και πράσινη)
Την ίδια ώρα οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν μάθημα ιστορίας στην Α΄Λυκείου της φιλολόγου, Άννας Σιώπη.
Την 5η ώρα η ομάδα Erasmus διδάχθηκε ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς από την εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής του σχολείου.
Τις τελευταίες δυο διδακτικές ώρες της Δευτέρας στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου οι μαθητές συμμετείχαν σε workshop με τον τίτλο «Make the change». Το workshop σχεδίασε και οργάνωσε η εκπαιδευτικός Χρυσούλα Δρίτσαρη. Οι μαθητές εργάστηκαν σε τέσσερις μεικτές ομάδες, σε τέσσερα διαφορετικά θέματα σχετικά με τη βιωσιμότητα: την ενέργεια, το νερό, την κυκλική οικονομία και τον κήπο.
Σε κάθε ομάδα τέθηκε ως ζητούμενο να σχεδιάσουν μια εμπεριστατωμένη πρόταση, ώστε να αλλάξουν θετικά την κατάσταση στο σχολικό κτήριο και στον περιβάλλοντα χώρο του Λυκείου Χορτιάτη. Αξιοποιήθηκε η μέθοδος σχεδίασης 4D, ένα μοντέλο επίλυσης προβλημάτων, το οποίο αρχικά παρουσιάστηκε αναλυτικά στους μαθητές.
Αφού ανακάλυψαν και όρισαν το πρόβλημα, έκαναν διαδικτυακή έρευνα και συνεντεύξεις στους αρμόδιους της σχολικής μονάδας και προχώρησαν σε συγκεκριμένες λύσεις με σκοπό να τις προωθήσουν ως τεκμηριωμένο αίτημα στην αρμόδια δημοτική αρχή και στην τοπική κοινότητα.
Το μεσημέρι οι μαθητές πήγαν για γεύμα στις οικογένειες ενώ οι καθηγητές σε παραδοσιακή ταβέρνα στο χωριό του Χορτιάτη.
Το απόγευμα στις 17.00 όλοι συγκεντρώθηκαν στην αυλή του σχολείου προκειμένου να φυτεύσουν αρωματικά φυτά και βότανα. Η δράση είχε πολύ ενδιαφέρον, κέφι, δημιουργικότητα και επαφή με τη φύση. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι την προετοιμασία έκανε ο φυσικός του σχολείου κ. Ευστράτιος Τσακίρης με ομάδα μαθητών.
Τρίτη 23 Απριλίου 2024
Την Τρίτη το πρωί την 1η ώρα οι μαθητές συνέχισαν την εργασία "Make the change" ενώ οι καθηγητές παρακολούθησαν το μάθημα ιστορίας της φιλολόγου Βασιλείας Λαζαρίδου.
Στις 9.00 η ομάδα αναχώρησε για την πόλη της Θεσσαλονίκης όπου παρακολούθησαν το πρόγραμμα της Ταξιδιωτικής Παιδαγωγικής με τίτλο «Οι Πρωταγωνιστές της Θεσσαλονίκης του Χθες και οι Έφηβοι του Σήμερα, ως Πρωταγωνιστές του Αύριο» της Ιατρικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Τόπος συνάντησης και εκκίνησης, η εκκλησία του Αγίου Δημητρίου. Εκεί, οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες
ξενάγηση στα ελληνικά με τους Έλληνες μαθητές και ξενάγηση στα αγγλικά με τους φιλοξενούμενους
μας.
Με το πρόγραμμα Ταξιδιωτικής Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Έλληνες και ξένοι μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία :
- να έρθουν σε επαφή με τις 5+1 προσωπικότητες που στάθηκαν πολύ γοητευτικές για την εξέλιξη της Θεσσαλονίκης, ως η «Αιώνια Συμβασιλεύουσα» πόλη σε 5+1 διαφορετικές ιστορικές περιόδους.
- να γνωρίσουν από κοντά τα 5+1 σημαντικά σημεία της Θεσσαλονίκης που συνδέθηκαν με τις σημαντικές αποφάσεις που πήραν οι παραπάνω πρωταγωνιστές
- να αισθανθούν τα 5+1 κοινά προσωπικά στοιχεία που
έχουν οι σημερινοί έφηβοι με τα πρωταγωνιστικά πρόσωπα και τα ιστορικά
δρώμενα της πόλης των Θεσσαλονικέων με βιωματικό τρόπο.
Η δράση ξεκίνησε από την εκκλησία του Αγίου Δημητρίου. Ιστορικά γεγονότα με έναν ιδιαίτερο τρόπο αλληλοσυνδεδεμένα κράτησαν το ενδιαφέρον των μαθητών αμείωτο.
Η πορεία... Άγιος Δημήτριος...
...εργατικό κέντρο...
...ρωμαϊκή αγορά...
...πάρκο μαγεμένων...
...οδός Φιλίππου, Ροτόντα...
...Αψίδα Γαλερίου (Καμάρα)...
...πλατεία Ναυαρίνου, στάση για καφέ, ...και ο θρόνος του Γαλερίου...
...πλατεία ιπποδρομίου στη θέση του Ρωμαϊκού Ιππόδρομου... ...φιλοσοφική σχολή...
οι τέσσερις κύβοι που συμβολίζουν το νερό, την γη, τον αέρα και των ουρανό….,
...αρχαίο.... στο ισόγειο της Νομικής σχολής...
Αστεροσκοπείο, στάση για βιωματικά, παιδαγωγικά παιχνίδια. Αποδοχή, ενσυναίσθηση και συμπερίληψη στοιχεία που ευαισθητοποίησαν, χαλάρωσαν τα μέλη της ομάδας και βοήθησαν στο δέσιμο της.
Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε στο μνημείο εβραϊκού νεκροταφείου όπου συναντηθήκαμε με τους υπόλοιπους.
Από εκεί συνεχίσαμε μόνοι μας πια μέχρι τον Λευκό Πύργο περνώντας μέσα από τις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης. Η ομάδα
ανέβηκε και απόλαυσε τη θέα της Θεσσαλονίκης από ψηλά. Φωτογραφίες, γέλια,
χαρές.
Ακολούθησε γεύμα στην πόλη για τους μαθητές ενώ οι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν και γευμάτισαν στην Λέσχη Αξιωματικών Φρουράς Θεσσαλονίκης. Ένα επιβλητικό, ιστορικό κτίριο.
Στις 17.00 η ομάδα συγκεντρώθηκε ξανά μπροστά στον Λευκό Πύργο και περπάτησε προς το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου
Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
8.15-9.00 οι μαθητές δούλεψαν την εργασία τους ενώ οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το μάθημα αγγλικών της Χρυσούλας Παρούση.
Στις 9.00 η ομάδα αναχώρησε για την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή όπου η ομάδα χωρίστηκε σε δύο μικρότερες για να μπορεί να γίνει πιο εύκολη η παρακολούθηση.
Η πρώτη ομάδα ακολούθησε την γεωργική παραγωγή ενώ και δεύτερη την ζωική και αντίστροφα. Κατά την ξενάγηση στις καλλιέργειες έγινε αρχικά ενημέρωση για τις ποικιλίες κρασιού και το λόγο για τον οποίο φυτεύονται τριανταφυλλιές στα αμπέλια. Η τριανταφυλλιά είναι ένα πολύ ευαίσθητο φυτό. Θα είναι το πρώτο που πιθανόν θα κολλήσει κάποια αρρώστια έτσι ο καλλιεργητής θα ενημερωθεί άμεσα από τι κινδυνεύει το αμπέλι του.
Ακολούθησε η ξενάγηση στον κήπο με τα οπωροφόρα δέντρα... Κι από εκεί η ομάδα προχώρησε στον ελαιώνα.
Η υπεύθυνη έδειξε στην ομάδα πόσο μεγάλος είναι ο κορμός μιας αιωνόβιας ελιάς σχηματίζοντας έναν κύκλο 6 ατόμων με τα χέρια τους. Με παρόμοιο τρόπο οι μαθητές έμαθαν και σχημάτισαν τον κορμό της μεγαλύτερης εν ζωή ελιάς που βρίσκεται στην Κρήτη.
Στη συνέχεια η ομάδα είδε τις καλλιέργειες λαχανικών και τα ειδικά θερμοκήπια για την καλλιέργεια σαλιγκαριών. Η ενημέρωση στον γεωργικό τομέα ολοκληρώθηκε με την μεταφύτευση πανσέδων από το γλαστράκι του φυτωρίου σε λίγο μεγαλύτερη γλάστρα. Τα μέλη της ομάδας άφησαν την φυτική παραγωγή έχοντας σαν δώρο ο καθένας το λουλούδι που μεταφύτευσαν.
Ακολούθησε η ξενάγηση στον ζωικό τομέα. Πρώτος σταθμός τα μοσχαράκια. Όλα τα μέλη της ομάδας πριν εισέλθουν στο χώρο πέρασαν πάνω από ειδικό απολυμαντικό υγρό. Στη συνέχεια, ενημερώθηκαν για την εκτροφή των μοσχαριών.
Μετά η ομάδα μπήκε στο κτίριο όπου πληροφορήθηκε για την διαδικασία παστερίωσης του γάλακτος την οποία και είδε από τα ειδικά για αυτόν τον σκοπό παράθυρα.
Επόμενος σταθμός το κοτέτσι. Εδώ η είσοδος γινόταν με τα ειδικά ποδονάρια. Αφού έγινε ενημέρωση για τις κότες και τα αυγά, εθελοντές μαθητές εισήλθαν στο κοτέτσι και μάζεψαν τα αυγά της ημέρας, τα οποία πήρε η υπεύθυνη επειδή έπρεπε να πάνε για έλεγχο πριν βγουν στην αγορά. Η ομάδα έφυγε από την Αμερικανική Γεωργική Σχολή φανερά εντυπωσιασμένη από τις εγκαταστάσεις, την καθαριότητα και το εκπαιδευτικό της έργο.
Επόμενη στάση το κτήμα Γεροβασιλείου στην Επανωμή. Κάτω από την σκιά ενός μεγάλου πλάτανου, η υπεύθυνη ξενάγησης ενημέρωσε την ομάδα για την ιστορία των αμπελώνων και τα υπαίθρια γλυπτά.
Στη συνέχεια η ομάδα μπήκε στο κτίριο όπου ενημερώθηκε για την διαδικασία παραγωγής λευκού και κόκκινου κρασιού. Ακολούθησε η επίσκεψη της ομάδας στον σκοτεινό χώρο που φυλάσσονται τα βαρέλια και δίπλα στο μουσείο συλλογής ανοιχτηριών.
Ακολούθησε γεύμα, βόλτα και χαλάρωση στην παραλία της Περαίας ο οποίος ήταν και ο τελευταίος σταθμός της ημέρας. Φυσικά, δεν έλειψαν τα τραγούδια και ο χορός.
Και φυσικά δεν έλειψαν οι χαρούμενες, τραγουδιστές ευχές γενεθλίων...
Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
Η Πέμπτη ήταν αφιερωμένη στο δάσος του Χορτιάτη. Το ραντεβού δόθηκε στις 9.15 πμ στο κέντρο του χωριού. Οι εκπαιδευτικοί, ήταν από τις 8.15 στο σχολείο, προκειμένου να ενημερωθούν από τη φιλόλογο του σχολείου κα Ιωάννα Καρατάσιου για το πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας που εκπόνησε το σχολείο μας καθώς και για το συνέδριο στο οποίο συμμετείχαν οι μαθητές μας ύστερα από πρόσκληση.
Με το πέρας της 1ης ώρας οι εκπαιδευτικοί πήγαν να συναντήσουν τους μαθητές για να ανηφορίσουν όλοι μαζί προς το καταφύγιο του βουνού.
Κατά την ανάβαση πέρασαν από το σημείο που γίνεται το έθιμο του αφανού και απόλαυσαν το χωριό του Χορτιάτη από ψηλά.
η ομάδα έφτασε στο καταφύγιο όπου συνέχισε τις δραστηριότητές της. Η ψιλή βροχούλα ανάγκασε τους μαθητές να μπουν μέσα και να απασχοληθούν παίζοντας επιτραπέζια παιχνίδια, ακούγοντας μουσική και συζητώντας γύρω από το τζάκι.
Το απόγευμα όλοι ήταν προσκεκλημένοι στην παρουσίαση των πολιτιστικών προγραμμάτων "Μήλο μου κόκκινο" και "Ελληνική Λαϊκή παράδοση" που εκπονήθηκαν στο σχολείο την τρέχουσα σχολική χρονιά.
Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκε ένα βίντεο με τις δράσεις των συμμετεχόντων μαθητών κατά τη διάρκεια εκπόνησης των προγραμμάτων. Επιπλέον, πριν την εκτέλεση κάθε χορού γινόταν παρουσίαση του τόπου με διαφάνειες και τονιζόταν κάποιο χαρακτηριστικό στοιχείο του.Αξίζει να σημειωθεί ότι, κατά τη διάρκεια των χορών προβάλλονταν διαφάνειες και στην αγγλική γλώσσα, για να γίνουν κατανοητές οι πληροφορίες από τους φιλοξενούμενους μας. Ήταν ένα πολιτιστικό ταξίδι σε όλη την Ελλάδα.
Ακολούθησε γεύμα σε εστιατόριο της περιοχής.
Παρασκευή26 Απριλίου 2024
Όλοι ήταν από νωρίς στο σχολείο. Η τελευταία μέρα έχει πάντα μια χαρμολύπη!!! Τις τρεις πρώτες ώρες οι μαθητές ολοκλήρωσαν το εργαστήρι ‘Make the change”.
Την ίδια μέρα ζητήθηκε από τις ομάδες να δημιουργήσουν μια αφίσα με σκοπό να κινητοποιήσουν τη μαθητική κοινότητα για το θέμα που μελέτησαν και να διαδώσουν το μήνυμα της βιωσιμότητας. Τους προτάθηκε το ελεύθερο λογισμικό σχεδιασμού γραφικών postermywall και τους δόθηκαν κατευθυντήριες οδηγίες. Τέλος, τους ζητήθηκε να ονομάσουν την ομάδα τους διαλέγοντας ένα συναίσθημα που τους προκαλεί ένα σχολείο με όμορφο και υγιές φυσικό περιβάλλον. Επέλεξαν τα ονόματα: hope, thankful, satisfaction, proudness.
Παράλληλα, την 4η ώρα, οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε συζήτηση με την υπεύθυνη των προγραμμάτων Erasmus για τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Έγινε αναφορά στα προγράμματα Comenius και Erasmus που εκπονήθηκαν στο σχολείο μας στο παρελθόν και σε αυτά που εκπονούνται κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά ενώ ταυτόχρονα παρουσιάστηκαν οι ιστοσελίδες των προγραμμάτων.
Την 6η ώρα πραγματοποιήθηκε η απονομή βεβαιώσεων και η ανάκρουση των εθνικών ύμνων.
η Ισπανική ομάδα...
Η Ιταλική ομάδα...
Η Ελληνική ομάδα...
Ακολούθησε μπουφές με χειροποίητα, παραδοσιακά, σπιτικά εδέσματα από τις οικογένειες των μαθητών μας.
Όπως γίνεται σχεδόν πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις ο χορός έκλεισε με επιτυχία το πρόγραμμα της υποδοχής.
Σάββατο 27 Απριλίου 2024
Αναχωρήσεις...
Οι Έλληνες μαθητές και μαθήτριες συνόδευσαν τους φιλοξενούμενους τους μέχρι το αεροδρόμιο. Οι αποχαιρετισμοί είναι πάντα δύσκολοι...
Σας περιμένουμε το καλοκαίρι...
Κατά
την διάρκεια της εβδομάδας υποδοχής φιλοξένησαν οι μαθητές: Γερομανώλης
Δημήτρης, Βασίλειος Καραμάνης, Ευστάθιος Κουσίδης, Βασίλειος Νουβάκης,
Ορέστης Χατζηβασιλείου και οι μαθήτριες: Γεωργία Μενελάου, Γεωργία
Πασχαλίδου, Χριστίνα Κογκολίδου, Υπερμαχία Παράσχου, Αλεξάνδρα Μυλωνά,
Βασιλική Κετικίδου και Ιφιγένεια Μαριτσά.
Βιντεοληψία: Ασημούλα Αζιζέ Σαούλη
Φωτογράφηση: Βέλια Στέπιτς Χατζής, Αναστασία Γκόγκου
2η Κινητικότητα Monterotondo Italy 18-22/3/2-24
Στην κινητικότητα συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες Γιαννακοπούλου Παρασκευή Στυλιανή, Κετικίδου Βασιλική, Μυλωνά Αλεξάνδρα, Νουβάκης Βασίλειος & Παράσχου Υπερμαχία με συνοδούς καθηγητές τον διευθυντή του σχολείου κ. Δημήτριο Παπαδόπουλο και τη φιλόλογο κα Χρυσούλα Δρίτσαρη. Η φιλόλογος Άννα Σιώπη συμμετείχε στη δράση Σκιά Εργασίας.
ΣΑΒΒΑΤΟ 16/3/2024
Οι καθηγητές και οι μαθητές συναντηθήκαμε στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» στις 12: 00 και αφού ολοκληρώσαμε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, πετάξαμε προς Ρώμη. Κατά την άφιξή μας στην Ιταλία οι οικοδεσπότες υποδέχτηκαν την ελληνική αποστολή εγκάρδια, οι μαθητές γνωρίστηκαν με τους Ιταλούς συνομηλίκους τους και τακτοποιήθηκαν στα σπίτια των οικογενειών που τους φιλοξένησαν στο Μοντεροτόντο. Οι καθηγητές μεταβήκαμε οδικώς στο ξενοδοχείο, όπου και καταλύσαμε.
ΚΥΡΙΑΚΗ 17/3/2024
Κατά τη διάρκεια της Κυριακής τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα με τους Ιταλούς μαθητές και τους κηδεμόνες τους, να περπατήσουν στις γειτονιές και στους δρόμους γύρω από τα σπίτια που έμειναν στο Μοντεροτοντο. Οι καθηγητές μεταβήκαμε με τρένο στη Ρώμη και περιηγηθήκαμε στο κέντρο της και στο Βατικανό.
ΔΕΥΤΕΡΑ 18/3/2024
Οι καθηγητές αναχωρήσαμε από το ξενοδοχείο, έχοντας ως οδηγό μας μια Ιταλίδα εκπαιδευτικό και φτάσαμε πεζοί στο σχολείο στις 08.10.
Κατά την υποδοχή ακούστηκαν οι εθνικοί ύμνοι της Ελλάδας, της Ισπανίας, της Φιλανδίας και η φράση «Καλώς ήλθατε» στις τρεις εθνικές γλώσσες. Στη συνέχεια, αξιοποιήθηκε ένα ρομπότ, που έδωσε όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες για το σχολείο.
Η Διευθύντρια του σχολείου ευχήθηκε σε όλους καλή συνεργασία και ακολούθησε ανταλλαγή δώρων μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων και παρουσίαση των ομαδικών εργασιών των χωρών.
Οι μαθητές παρουσίασαν τις πόλεις από τις οποίες προέρχονται μέσω βίντεο και στη συνέχεια παρουσίασαν τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησαν με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίου με τίτλο “Transforming waste into resources… How much do you know about that?”, σχετικά με τις Α.Π.Ε., την ανακύκλωση, τη χρήση μεταχειρισμένων ρούχων και λαδιού.
Ακολούθησαν παιχνίδια γνωριμίας για τη σύσφιξη των σχέσεων και συγκροτήθηκαν διακρατικές ομάδες. Οι καθηγητές ξεναγηθήκαμε στις εγκαταστάσεις της σχολικής μονάδας και τα παιδιά απασχολήθηκαν στο εργαστήριο “Scratch for sustainability and inclusion hackathon”, με στόχο την κινητοποίησή τους για θέματα βιωσιμότητας. Οι εκπαιδευτικοί επιπλέον συζητήσαμε για τους στόχους και τη διαδικασία υλοποίησης του προγράμματος.
Μετά το πέρας των εργασιών της πρώτης μέρας στο σχολείο, οι
καθηγητές μεταβήκαμε σε τοπικό εστιατόριο, όπου παρατέθηκε γεύμα από την
ιταλική ομάδα, ενώ οι μαθητές επέστρεψαν σπίτι.
ΤΡΙΤΗ 19/3/2024
Αφού μεταβήκαμε με τρένο στη Ρώμη το πρωί, ξεναγηθήκαμε όλοι στην πόλη και συγκεκριμένα σε μνημεία της Αναγεννησιακής και Μπαρόκ εποχής. Έτσι, επισκεφτήκαμε τη Βασιλική του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό και περιδιαβήκαμε το Κάστρο των Αγγέλων περιφερειακά. Θαυμάσαμε την Piazza Navona και εντυπωσιαστήκαμε από το Πάνθεον.
Μετά το μεσημεριανό γεύμα είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε θαυμάσιους πίνακες του Καραβάτζιο στον ναό “San Luigi dei Francesi”. Επίσης, επισκεφτήκαμε τον ναό “Sant’ Ignazio di Loyola”.
Μετά την ολοκλήρωση της ξενάγησης μαθητές και καθηγητές επιστρέψαμε με τρένο από τη Ρώμη στο Μοντεροτοντο.
ΤΕΤΑΡΤΗ 20/3/2024
Οι καθηγητές, αφού φτάσαμε στο σχολείο στις 8:10 με τα πόδια, παρακολουθήσαμε τα μαθήματα: Ιταλική Λογοτεχνία/Λατινικά, Αγγλικά, Εργαστήριο Σαπωνοποιίας, στο μάθημα της Χημείας.
Οι μαθητές κατά ομάδες ολοκλήρωσαν το εργαστήριο της Δευτέρας, χρησιμοποιώντας το “Scratch” και τις ψηφιακές δεξιότητες που συνδέονται με αυτό.
Επιπλέον, συμμετείχαν σε εργαστήριο επίλυσης προβλήματος στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών και παρασκεύασαν σαπούνι στο εργαστήριο της Χημείας.
Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στο σχολείο ακολούθησε μεσημεριανό γεύμα και στη συνέχεια επισκεφτήκαμε στο ιστορικό κέντρο του Μοντεροτοντο τη Βιβλιοθήκη και το Μουσείο της πόλης. Επιπλέον, ξεναγηθήκαμε στην έδρα του Δημαρχείου, στο “ Orsini Palace”.
ΠΕΜΠΤΗ 21/3/2024
Οι μαθητές και οι καθηγητές μεταβήκαμε στη Ρώμη με το τρένο το πρωί. Επισκεφτήκαμε πολλά σημαντικά μνημεία της αρχαίας Ρώμης: το Κολοσσαίο, την αψίδα του Κωνσταντίνου, το Ρωμαϊκό Forum, τον Λόφο του Καπιτωλίου, το Vittoriano και την Piazza Venezia, τη Στήλη του Τραϊανού και το Ρωμαϊκό Σπίτι. Μετά το μεσημεριανό φαγητό η ξενάγηση συνεχίστηκε στην Trevi fountain και στην Piazza di Spagna (Spanish steps). Μετά το τέλος της περιήγησης όλοι επιστρέψαμε με το τρένο στο Μοντεροτοντο.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22/3/2024
Οι καθηγητές πήγαμε με τα πόδια στο σχολείο στις 8:10 και παρακολουθήσαμε το μάθημα των αγγλικών.
Μετά τη διεκπεραίωση διαδικαστικών θεμάτων, ελέγχθηκαν τα έγγραφα και συζητήθηκαν τα θέματα των εργασιών της επόμενης κινητικότητας.
Κατά την αποχαιρετιστήρια τελετή αρχικά παρουσιάστηκαν οι εργασίες που εκπόνησαν οι μαθητικές ομάδες στο εργαστήριο (Scratch), συμπληρώθηκε ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση των δραστηριοτήτων και τελικά ανακοινώθηκε η νικήτρια ομάδα.
Η νικήτρια ομάδα.
Αργότερα παρουσιάστηκε βίντεο με στιγμιότυπα κατά τη διάρκεια του προγράμματος και τοποθετήθηκαν αυτοκόλλητες σημαιούλες των συμμετεχόντων κρατών πάνω σε χάρτη. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την επίδοση των διπλωμάτων σε μαθητές και καθηγητές και τη λήψη φωτογραφιών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο τέλος οι οικοδεσπότες παρέθεσαν πλούσιο μπουφέ εδεσμάτων μέσα σε ένα μουσικοχορευτικό κλίμα γεμάτο γέλια και χαρούμενες φωνές μαθητών. Το βράδυ ακολούθησε αποχαιρετιστήριο δείπνο για τους καθηγητές όλων των συμμετεχουσών χωρών.
ΣΑΒΒΑΤΟ 23/3/2024
Αναχώρηση από το αεροδρόμιο Ciampino της Ρώμης και άφιξη στη Θεσσαλονίκη στις 14:35.
Διαδικτυακή συνάντηση οργανωτικής επιτροπής υποδοχής
Την Τρίτη 23/1/2024 τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής υποδοχής του
Erasmus συναντήθηκαν διαδικτυακά προκειμένου να ενημερωθούν από τις
συντονίστριες του προγράμματος για τις ενέργειες και τα διαδικαστικά της
υποδοχής. Η υποδοχή των έταιρων σχολείων του προγράμματος "Interacting
in a Sustainable School" actions Job Shadowing & Group Activities
ορίστηκε για την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου 2024, 22-28/4/2024.
Χριστουγεννιάτικες ευχές
Μαθητές και εκπαιδευτικοί, μέλη της παιδαγωγικής ομάδας Erasmus που συμμετείχαν στην κινητικότητα θέλησαν, εν όψει των Χριστουγεννιάτικων εορτών να στείλουν ευχές στους Ευρωπαίους φίλους τους. Έτσι, δημιούργησαν padlet και το ανάρτησαν με την μορφή φωτογραφίας στην ομαδική στο whatsapp.
Διάχυση των κινητικοτήτων στους μαθητές του σχολείου
Μια
ξεχωριστή δράση πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας την Παρασκευή 22
Δεκεμβρίου 2023, με πρωταγωνιστές τους μαθητές μας που συμμετείχαν στις
κινητικότητες στην Ισπανία (Job Shadowing) και την Γερμανία (Group
Mobility). Η δράση ξεκίνησε με τον χαιρετισμός του Διευθυντή του
σχολείου και την εισαγωγή από την συντονίστρια του προγράμματος. Στην
συνέχεια τον λόγο πήραν οι μαθητές. Προβλήθηκαν τα βίντεο
που δημιούργησαν και στα οποία παρουσίασαν τις καθημερινές εκπαιδευτικές
εργασίες και επισκέψεις αλλά και
ξέγνοιαστες στιγμές διασκέδασης με τους καθηγητές και μαθητές από
τις συμμετέχουσες χώρες. Επιπλέον, τα παιδιά μοιράστηκαν τις εμπειρίες
τους και εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη τους για τη μοναδική ευκαιρία που τους δώθηκε να βιώσουν τα οφέλη των προγραμμάτων Erasmus+.
Οι εμπειρίες των μαθητών παρουσιάζονται εδώ
Βίντεο της κινητικότητας
Μαθητές που συμμετείχαν στην κινητικότητα στην Μάλαγα της Ισπανίας δημιούργησαν με πολύ κέφι βίντεο στο οποίο παρουσιάζονται οι εμπειρίες που αποκόμισαν.
Το βίντεο παρουσιάζεται εδώ.
Αξιολόγηση της κινητικότητας στην Μάλαγα της Ισπανίας
Στις 12-17 Νοεμβρίου 2023 το ΓΕΛ Χορτιάτη επισκέφτηκε το σχολείο Ies Miguel Romero Esteo μαζί με το σχολείο Liceo Scientifico G.Peano, Monterotondo Rome, Italy στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος KA121 για την υλοποίηση της δράσης Job Shadowing. Σύμφωνα με το ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν οι συμμετέχοντες μαθητές φαίνεται ότι η συγκεκριμένη επίσκεψη ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των μαθητών αφού οι περισσότεροι έμειναν ικανοποιημένοι από το σύνολο των δραστηριοτήτων.
Κατά γενική ομολογία ικανοποιήθηκαν απόλυτα από τη φιλοξενία των Ισπανικών οικογενειών. Ένα από τα πιο δυνατά σημεία της δράσης ήταν η επικοινωνία και διάδραση των παιδιών αφού κατά τη διάρκεια της μετακίνησης τέθηκαν οι βάσεις για τη δημιουργία φιλικών σχέσεων.
Θετικό, επίσης, ήταν το κλίμα συνεργασίας των μαθητών μεταξύ τους αφού σχεδόν όλα τα παιδιά απάντησαν ότι έμειναν πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένα.
Ως αναφορά τη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών, φαίνεται ότι κάποιοι μαθητές δεν θεώρησαν ότι η μετακίνηση τούς βοήθησε στον τομέα αυτό. Αντιθέτως, για τους περισσότερους μαθητές το πρόγραμμα βελτίωσε κατά πολύ τις κοινωνικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες. Πολλές δράσεις κατά τη διάρκεια του προγράμματος απαιτούσαν συνεργασία και ομαδικό πνεύμα κάτι που τους συνέδεσε ακόμη περισσότερο. Παράλληλα, βελτίωσαν και την Αγγλική γλώσσα αφού ήταν και το βασικό μέσο επικοινωνίας.
Σύμφωνα με τους μαθητές, το πρόγραμμα δεν συντέλεσε σε μεγάλο βαθμό στην βελτίωση της Περιβαλλοντικής συνείδησης. Παρ’ όλα αυτά, τα παιδιά έμειναν απόλυτα ικανοποιημένα από την επίσκεψη στο φαράγγι «Caminito Del Ray» που αποτελεί ένα μοναδικό μνημείο φυσικής ομορφιάς. Επίσης, ήταν πολύ ικανοποιημένα από τη διαμονή τους στις οικογένειες καθώς και από την επίσκεψη στο Μουσείο Picasso.
Σίγουρα, η γενική αίσθηση ήταν ότι η επίσκεψη στο σχολείο της Μάλαγα ήταν απόλυτα πετυχημένη.
Κινητικότητα σκιάς εργασίας μαθητών & εκπαιδευτικών
Την εβδομάδα 13- 17 Νοεμβρίου 2023, πραγματοποιήθηκε στη Μάλαγα της
Ισπανίας, η 1η κινητικότητα σκιάς εργασίας για μαθητές και εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο της 2ου δεκαπεντάμηνου 2023-2024 της Διαπίστευσης 2021-2027. Συμμετείχαν πέντε μαθητές της Β΄
Λυκείου: Γερομανώλης Δημήτρης, Καραμάνης Βασίλειος, Κουσίδης Ευστάθιος,
Μενελάου Γεωργία και Μαριτσά Ιφιγένεια και τρεις εκπαιδευτικοί: Παπαδόπουλος
Δημήτριος, Ντόμπρου Δήμητρα και Ιωάννα Καρατάσιου
Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2023
Ξεκινήσαμε με ενθουσιασμό από το αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Θεσσαλονίκης, πετάξαμε αρχικά για το Ντίσελντορφ της Γερμανίας κι από εκεί για τη Μάλαγα.
Φτάσαμε νωρίς το βράδυ στο αεροδρόμιο Costa del Sol της Μάλαγα, όπου μας περίμεναν δύο Ισπανοί συνάδελφοι για να μας συνοδεύσουν στο σημείο όπου θα παραλάμβαναν οι οικογένειες των Ισπανών μαθητών τους δικούς μας μαθητές.
Η συνάντηση έγινε στο σταθμό του τρένου και ήδη από την πρώτη στιγμή, τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και οι μαθητές, νιώσαμε ευπρόσδεκτοι κι έτσι έσπασε αμέσως ο πάγος της πρώτης συνάντησης.
Οι καθηγητές αφήσαμε τις βαλίτσες
στο ξενοδοχείο,
όπου γνωρίσαμε και τους υπόλοιπους συναδέλφους που συμμετείχαν
στο πρόγραμμα. Στη συνέχεια όλοι μαζί πραγματοποιήσαμε την πρώτη βραδινή μας
έξοδο στη Μάλαγα για να γνωριστούμε κι εμείς καλύτερα.
Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2023
Ο διευθυντής του σχολείου, μας παρέλαβε από το ξενοδοχείο το πρωί, μαζί με τις Ιταλίδες συναδέλφους. Μετά την άφιξή μας στο IES MIGUEL ROMERO ESTEO και βέβαια την απαραίτητη αναμνηστική φωτογραφία, μας οδήγησαν στο γυμναστήριο του σχολείου, όπου μας καλωσόρισαν με παραδοσιακούς ανδαλουσιανούς χορούς: καστανιέτες από μαθητή του σχολείου και «Σεβιλιάνας» εκτελεσμένο από συναδέλφους του σχολείου!
Οι υπόλοιποι βέβαια δεν έμειναν πίσω! Ακολούθησε το χασάπικο από την ελληνική αποστολή και η ταραντέλα, από την ιταλική!
Στη συνέχεια έγινε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της
έρευνας που πραγματοποίησαν οι μαθητές της κάθε ομάδας στη χώρα τους. Θέμα της έρευνας ήταν η καταγραφή του επιπέδου και του ποσοστού ευαισθητοποίησης των μαθητών σχετικά με την βιωσιμότητα και την αειφόρο ανάπτυξη.
Στη συνέχεια προσφέραμε τα δώρα που είχαμε φέρει από την Ελλάδα, ο διευθυντής μας κ. Παπαδόπουλος ευχαρίστησε τους οικοδεσπότες για το θερμό καλωσόρισμα και μας προσέφεραν και οι Ισπανοί συνάδελφοι τα δικά τους δώρα.
Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία, σε συνεργασία
με
τους Ισπανούς και Ιταλούς συμμαθητές τους, να δημιουργήσουν μια γωνιά, την ERASMUS CORNER, με
εικόνες και χρώματα ο καθένας της πατρίδας του. Το αποτέλεσμα ήταν άψογο και τα
παιδιά χάρηκαν πολύ όλη τη διαδικασία.
Μια ακόμη δραστηριότητα που μας άρεσε πολύ, ιδιαίτερα στον διευθυντή μας, ήταν η δημιουργία των προσωπικών μας pins-καρφιτσών, στις οποίες μπορούσαμε να γράψουμε τα ονόματά μας ή όποιο μήνυμα επιθυμούσαμε και φυσικά το logo του προγράμματος.
Αποχωρήσαμε ευχαριστημένοι οι μεν μαθητές με τους οικοδεσπότες τους, οι δε συνάδελφοι για μια παραδοσιακή, ισπανική γαστρονομική εμπειρία με εδέσματα που ομολογουμένως μας άρεσαν πολύ!
Το βράδυ απολαύσαμε μια βόλτα στο υπέροχο ιστορικό κέντρο της Μάλαγα, που είχε ήδη αρχίζει να βάζει τα στολίδια του για τις γιορτές των Χριστουγέννων.
Κι έτσι τελείωσε η πρώτη μέρα του προγράμματος, γεμάτη εμπειρίες και όμορφες εικόνες που σίγουρα μας προϊδέαζαν θετικά για τις ημέρες που θα ακολουθούσαν!
Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2023
Βόλτα στο κέντρο της πόλης, δίπλα σε πανέμορφους
κήπους με καταπράσινα δέντρα και φυτά και παπαγαλάκια να πετάνε συνεχώς πάνω
από τα κεφάλια μας.
Μέσα από αυτό το πανέμορφο σκηνικό κι αφού περάσαμε μπροστά από το κτίριο του πανεπιστημίου, κατευθυνθήκαμε στο κτίριο του Δημαρχείου της Μάλαγα, ένα αληθινό αρχιτεκτονικό κόσμημα, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, με πανέμορφα βιτρό και πίνακες ζωγραφικής.
Επισκεπτόμενοι την αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου δεν μπορέσαμε να αντισταθούμε στον πειρασμό να υποδυθούμε τους δημοτικούς συμβούλους του Δημαρχείου και λάβαμε τις θέσεις μας για το «συμβούλιο της ελληνικής αποστολής!»
Στον
δρόμο μας προς το σπίτι και το μουσείο του Pablo Picasso, περάσαμε μπροστά από το ρωμαϊκό
θέατρο- παρεμπιπτόντως, μπροστά από αυτό βρίσκεται και το σπίτι του ηθοποιού Antonio Banderas.
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε την πλατεία όπου βρίσκεται το σπίτι το Pablo Picasso και στην οποία υπάρχει ένα άγαλμά του, καθώς και την εκκλησία στην οποία βαφτίστηκε.
Περιμένοντας στην ουρά για να επισκεφτούμε το μουσείο, σκεφτόμασταν πόσο τυχεροί είμαστε που θα είχαμε τη δυνατότητα να μπούμε σε έναν χώρο που είναι αφιερωμένος στον μεγάλο ζωγράφο, αλλά και σε άλλους εξίσου σπουδαίους καλλιτέχνες.
Αφού ξεναγηθήκαμε στους χώρους του μουσείου, ο ξεναγός μας μάς οδήγησε σε έναν χώρο, όπου οι μαθητές μας θα είχαν τη μοναδική ευκαιρία να δημιουργήσουν σε μακέτες, τον δικό τους μουσειακό χώρο με έργα διάσημων ζωγράφων, μαθαίνοντας με αυτόν τον τρόπο πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η διάταξη και τοποθέτηση των έργων σε ένα μουσείο.
Και βέβαια μετά από μια τόσο απαιτητική ημέρα, τί καλύτερο από ένα παραδοσιακό ισπανικό γεύμα στο διάσημο εστιατόριο Il Bimbi!
Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2023
Τί να πει κανείς για τη σημερινή ημέρα! Περιμέναμε όλοι με ανυπομονησία να έρθει, καθώς γνωρίζαμε ότι θα επισκεφθούμε το Caminito del Rey, ένα τοπίο ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς, με τραχιά βράχια, φαράγγι κι ένα μονοπάτι, ευτυχώς καινούργιο και απολύτως ασφαλές, καθώς δημιουργήθηκε σχετικά πρόσφατα, για να αντικαταστήσει το παλιό μονοπάτι, που ομολογουμένως σου κόβει την ανάσα γιατί αντιλαμβάνεσαι την επικινδυνότητα του!
Συναντήσαμε πολλές ομάδες περιπατητών, όλων των ηλικιών……ανυπομονούσαμε να ξεκινήσει η διαδρομή, η οποία μας δικαίωσε και με το παραπάνω!!!!! Το Caminito del Rey θα μας μείνει αξέχαστο!!!!!
Επιστρέφοντας στο χώρο του σχολείου κι έχοντας γεμίσει το μυαλό και την ψυχή μας, υπέροχες εικόνες, μας περίμενε μια έκπληξη……επαγγελματίες του είδους, ετοίμαζαν ένα από τα παραδοσιακά πιάτα της Ισπανίας, την παέγια.
Βοηθήσαμε κι εμείς λίγο, ανακατεύοντας το φαγητό με τις
τεράστιες κουτάλες, αλλά γρήγορα το αφήσαμε στα έμπειρα χέρια των ειδικών και
βοηθήσαμε στη μεταφορά του τεράστιου σκεύους.
Επίσης, παραδοσιακά φαγητά είχαν μαγειρέψει και οι γονείς των μαθητών, που μας τα πρόσφεραν εγκάρδια.
Μια άλλη όμως πολύ όμορφη έκπληξη, περίμενε τους παρευρισκόμενους, αλλά κυρίως την Ιταλίδα συνάδελφο Analissa που είχε τα γενέθλιά της. Με κινητήριο μοχλό την πρωτοβουλία της κ. Ντόμπρου, προσφέραμε τούρτα γενεθλίων που συνοδευόταν φυσικά από το σβήσιμο κεριών και τα απαραίτητα τραγούδια στη γλώσσα της κάθε αποστολής!!!!
Η ημέρα μας λοιπόν έκλεισε με καλό φαγητό, τέλεια συντροφιά, γέλια και χαρές από όλους μας!
Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2023
Πρωινό ξύπνημα και κατεύθυνση προς την Κόρδοβα, μια πανέμορφη πόλη της Ισπανίας που συνδυάζει μοναδικά τη μαγεία της ανατολής με τα δυτικά – πλέον – στοιχεία. Βρίσκεται στην καρδιά της Ανδαλουσίας, μια ανάσα από τις ακτές της Αφρικής και έχει διατηρήσει αναλλοίωτες τις ιστορικές της επιρροές, κυρίως αρχιτεκτονικά. Η Κόρδοβα δημιουργήθηκε αρχικά από τους Ρωμαίους, γνώρισε όμως τεράστια ανάπτυξη υπό την κυριαρχία των Μαυριτανών.
Την πόλη διαρρέει ο περίφημος ποταμός Γουαδαλκιβίρ, με τη Ρωμαϊκή γέφυρα να περνάει από πάνω του. Το ιστορικό της κέντρο έχει ανακηρυχθεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την Unesco.
Επισκεφτήκαμε το Mezquita, ένα κτήριο καταχωρημένο – και αυτό – ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την Unesco. Πρόκειται για ένα οικοδόμημα μοναδικής ισλαμικής αρχιτεκτονικής το οποίο λειτουργούσε άλλοτε ως Τζαμί και σήμερα ως Καθεδρικός ναός.
Είναι ένα κράμα χριστιανικού και ισλαμικού πολιτισμού κι ένα αρχιτεκτονικό αριστούργημα απαράμιλλης ομορφιάς. Οι χαρακτηριστικές αψίδες (πάνω από 850) δημιουργούν ένα εντυπωσιακό οπτικό εφέ.
Περιδιαβήκαμε το καταπράσινο ιστορικό κέντρο, επισκεφτήκαμε σπίτια με εσωτερικούς ολάνθιστους κήπους, με γλάστρες κρεμασμένες στους τοίχους και λεμονιές αναρριχώμενες στους τοίχους, κάτι που αποτελεί αραβική τεχνοτροπία. Ακόμη περπατήσαμε στα στενά σοκάκια της εβραϊκής συνοικίας και απολαύσαμε το γεύμα μας σε παραδοσιακό εστιατόριο, δίπλα στις όχθες του ποταμού Γουαδαλκιβίρ.
Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2023
…….Κι έφτασε η τελευταία ημέρα της επίσκεψής μας στη Μάλαγα. Το πρωί παρακολουθήσαμε μαθήματα λατινικών και ισπανικής λογοτεχνίας στο σχολείο και είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις τόσο με τους Ισπανούς όσο και με τους Ιταλούς συναδέλφους μας σχετικά με θέματα διδασκαλίας, αλλά και ενσωμάτωσης των αρχών του προγράμματος βιώσιμης ανάπτυξης, στη λειτουργία του σχολείου.
Στη συνέχεια, συζητήσαμε τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου που συμπλήρωσαν οι μαθητές και που τους είχε δοθεί για την αξιολόγηση του προγράμματος.
Η απονομή των διπλωμάτων έγινε σε κλίμα ενθουσιασμού αλλά και συγκίνησης, αφού αυτή ήταν η τελευταία δραστηριότητα που θα πραγματοποιούσαν οι μαθητές μας σε συνεργασία με τους συμμαθητές τους των άλλων χωρών, αλλά και για μας τους καθηγητές ίσχυε το ίδιο.
Μετά την απονομή και τους αποχαιρετιστήριους λόγους, συγκεντρωθήκαμε στην ERASMUS CORNER, τη γωνιά που είχαν δημιουργήσει όλοι οι μαθητές μαζί. Οι αγκαλιές, τα κλάματα και η συγκίνηση, ήταν διάχυτα στην ατμόσφαιρα! Βγάλαμε τις απαραίτητες φωτογραφίες και υποσχεθήκαμε ότι οι φιλίες που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος, θα διατηρούνταν και στο μέλλον!
Οι μαθητές μας πέρασαν μια τελευταία ημέρα με τις οικογένειες που τους φιλοξενούσαν κι εμείς οι καθηγητές, απολαύσαμε για μια τελευταία φορά το πανέμορφο κέντρο της Μάλαγα.
Την επόμενη ημέρα συνάδελφοι και γονείς των μαθητών μας συνόδευσαν στο σταθμό του τρένου, από όπου θα αναχωρούσαμε για το αεροδρόμιο. Μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η συγκίνηση των γονιών που αποχαιρετούσαν τους μαθητές μας, σε σημείο μάλιστα να κλαίνε ακόμη και οι μπαμπάδες! Τόσο δέθηκαν τα παιδιά μας με του Ισπανούς φίλους μας.
Πετάξαμε από τη Μάλαγα για Αθήνα και από εκεί για τη Θεσσαλονίκη, με λίγες αναταράξεις στο αεροπλάνο, καθώς στην Ελλάδα φυσούσαν ιδιαίτερα ισχυροί άνεμοι.
Προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης μετά τα μεσάνυχτα, εκεί όπου οι γονείς των μαθητών μας ήρθαν να τους παραλάβουν μετά από μια εβδομάδα απουσίας. Συμφωνήσαμε όλοι πως ήταν ένα υπέροχο ταξίδι που μας γέμισε σπουδαίες εμπειρίες, με άψογη συνεργασία μεταξύ μας, με μαθητές που εκπροσώπησαν επάξια τη χώρα μας στο εξωτερικό και με μας τους εκπαιδευτικούς να αισθανόμαστε τυχεροί που έχουμε τέτοια παιδιά στο σχολείο μας, το ΓΕΛ ΧΟΡΤΙΑΤΗ!
Διαγωνισμός λογότυπου
Στον
διαγωνισμό λογότυπου συμμετείχαν και τα τρία συνεργαζόμενα σχολεία με
δύο λογότυπα το κάθε σχολείο. Η ψηφοφορία διεξήχθη από 25-30/10/2023. Ο
λογότυπος που κέρδισε του περισσότερους ψήφους ήταν της Ιταλίας.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα:
Συγχαρητήρια σε όλους!!!
2η Διαδικτυακή Συνάντηση
Την Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων και των εκπαιδευτικών που θα συμμετέχουν στις κινητικότητες.
Τα θέματα της συζήτησης:
1. Ορίστηκαν οι κινητικότητες:
Η 1η κινητικότητα ορίστηκε στην Ισπανία-Μάλαγα 13-17 Νοεμβρίου 2023
Η 2η κινητικότητα θα γίνει στην Ιταλία- μάλλον μέσα Μαρτίου
Η 3η κινητικότητα θα γίνει στην Ελλάδα-Χορτιάτης τον Απρίλιο.
2. Προτάθηκαν δύο τίτλοι για το πρόγραμμαα
α. Interacting in a sustainable school
β. Shaping an eco-friendly school
3. Συμφώνησαν για τον διαγωνισμό λογότυπου. Το ΓΕΛ Χορτιάτη θα διενεργήσει τον διαγωνισμό λογότυπου. Θα στείλει τους κανόνες.
4. Θέματα εργασιών
α. Παρουσίαση της περιοχής του κάθε σχολείου
β. Παρουσίαση του σχολείου
γ. Παρουσίαση του εκπαιδευτικού συστήματος
δ. Η επίδραση του περιβάλλοντος στην συμπεριφορά, συνήθειες και επιλογή επαγγέλματος.
Για καλύτερη και πιο άμεση επικοινωνία μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων δημιουργήθηκε μια ομάδα στο whatsApp με τίτλο "Job Shadowing"
1η Διαδικτυακή Συνάντηση
Την Πέμπτη 25 Μαΐου 2023 πραγματοποιήθηκε η πρώτη διαδικτυακή συνάντηση μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων. Συζητήθηκαν οργανωτικά θέματα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου